بهشت خزر
که مازندران شهر ما یاد باد / همیشه بر و بومش آباد باد 
نويسنده و مدیر وب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهشت خزر و آدرس beheshtekhazar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





صفحه قبل 1 صفحه بعد

 مشاهده بقیه عکسها در ادامه مطلب

[ سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1:54 ] [ دختر خزر ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

شهرستان فِرِیدون‌کِنار یکی از شهرستانهای ساحلی استان مازندران است که بین بابلسر و محمودآباد قرار گرفته و از طرف جنوب، به شهرستان آمل متصل است.

این شهر از گذشته دور از بندرهای مهم کشور بوده است امادر زمان پهلوی دوم کلیه تاسیسات بندری و گمرکی آن متروک و به مرور زمان نابود شد.ولی در سالهای اخیر دوباره در آن بندر و گمرگ ایجاد شده است . این شهرستان یکی ازشهرهای مهم استان مازندران است که نخستین بندر خصوصی کشور در آن ایجاد شد و ۲۲ بهمن ۱۳۸۶، گشایش یافت. این شهرستان، تنها پناهگاه و میزبان درنای سفید سیبری، از گونه‌های نادر پرنده در ایران می‌باشد. برای نخستین بار در خاورمیانه مرکز پرنده‌شناسی در تالاب بین المللی فریدون‌کنار احداث شد.
 
 از آثار باستانی فریدونکنار می‌توان به مسجد جامع بهرامی اشاره کرد این مسجد سالها قبل از طرف خاندان بهرامی اهدا شده است . مزار استاد طاهر خان بهرامی در این مسجد واقع شده است .

۲۵ روستای شهرستان فریدونکنارعبارتند از: ازباران، شیر محله، مهلبان، بزرگ بیشه محله، نوایی محله، بنه کنار،کوچک بیشه محله، بی نمد، زاهد کلا، منقارپی، جزین، کلاگر سرا، فرزاد شهر، اسبوکلا،حسین آباد، اوکسر کریم کلا، طوله سرا، سوته، فرم، حیدرکلا، دریاکنار، خزرشهر،اسلام آباد، ملاکلا، دریاسر. کارگر محله، بخش مرکزی این شهرستان است.
 
شهرک دریاکنار و شهرک خزرشهر شمالی و خزرشهر جنوبی وشهرک فرزادشهر از شهرک های بزرگ، قدیمی، زیبا و همچنین، توریستی شهرستان فریدونکنارمحسوب می‌شوند.فریدونکنار، در زمستان سال ۱۳۸۶ از سوی استاندار مازندران، رسماً از بخش فریدونکنار به شهرستان فریدونکنار ارتقا یافت.

نام قدیم این شهرستان فری‌کنار بوده‌است.

(قدمت این شهرستان طبق آثار تاریخی تاکنون کشف شده حداقل ۳۸۰۰ سال میباشد (قصر فریدون شاه جم نواده ‏جمشید پیشدادی)شاخص ترین مدرک این مدعا است‏ که هم اکنون آثار آن در میان شالیزازهای جنوب شرق این شهرستان بوده و به( قلا کتی) شهره است . امامزاده محمد در داخل تکیه معصوم زاده(که خود نیز بسیار کهن است )و گورستان بسیار کهن آن از دیگر مکان های تاریخی آن است.

[ پنج شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:45 ] [ دختر خزر ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

تالاب بزرگی در جنوب‌شرقی شهر فریدونكنار قرار دارد كه با گردهم آمدن مجموعه متنوعی از گیاهان و جانوران آبزی، به یكی از غنی‌ترین اكوسیستم‌های تالابی شمال كشور تبدیل شده ‌است. در اهمیت این تالاب 5400 هكتاری همین بس كه نادرترین موجود زنده ایران، زمستان‌ها را در این تالاب می‌گذراند.


 

[ پنج شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:28 ] [ دختر خزر ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد


اگر قصد سفر به این منطقه را دارید پرندگان نادر و زیبای دیگری را هم می‌توانید در آنجا ببینید؛ از انواع غاز، مرغابی، قو، باكلان، پرلا، كشیم وحواصیل گرفته تا پلیكان، قره‌غاز، شاهین، عقاب دریایی و عقاب شاهی. به خاطر داشته باشید كه بیشتر این پرندگان مهاجر زمستانی هستند و تابستان را در جایی دیگر می‌گذرانند.اگر تابستان به منطقه بیایید بیشتر تالاب تبدیل به شالیزار شده و می‌توانید ازطبیعت سبز منطقه لذت ببرید، اما خبری از پرندگان مهاجر نیست. هر سال نزدیك به 3میلیون پرنده از سیبری به ایران می‌آیند كه حدود یك میلیون بال از آنها در استان مازندران اقامت می‌‌گزینند و حدود 100 هزار بال سهم تالاب فریدونكنار است كه بیشترآنها از انواع مرغابی هستند.

 

[ پنج شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 13:40 ] [ دختر خزر ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام،به وبلاگ خودتون خوش اومدین. اینجا مازندرانه (بهشت خزر) منم یه دختر مازندرانی ام.هدفم از ساختن این وبلاگ معرفی مازندران به هموطنای عزیزمه. دوستای خوبم نظر یادتون نره،چون باعث دلگرمیم میشه. از انتقاد و پیشنهادتون هم بی نهایت خوشحال میشم. beheshtekhazar@gmail.com تاریخ تولد وب:1390/11/28
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 92051
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 113
تعداد آنلاین : 1